Oldal kiválasztása

Sziasztok!

A mai blogbejegyzésemben egy érdekes témáról írok: The post lockdown customer mindset. Vagyis milyen változások várhatók a karantén utáni vásárlási szokásokban. A Times üzleti magazinjának cikkje a következőket jósolja:

1,Social distancing has unleashed (elszabadít) a wave of self-improvement and skill-building has become a form of entertainment in its own right. We’re seeing people trying to use their time in lockdown to become the best possible versions of themselves, whether that’s through learning a new skill, exercising more, trying meditation and so on.

Az első számú változás, hogy az emberek elkezdtek egyre nagyobb hangsúlyt fektetni az önképzésre és önfejlesztésre. A fogyasztók, egyre inkább a minőséget választják, a súlyosabb, jelentősebb dolgok felé fordulnak a könnyedebb és értéktelenebb dolgok helyett. Jobbá akarják tenni magukat, fejlődni szeretnének.

2, Az emberek különféleképpen reagáltak a helyzetre – valaki jobban, valaki rosszabbul. Ezt a cégeknek figyelembe kell venni, amikor megszólítják ezeket a fogyasztókat. Fontos az empátia és a támogató hozzáállás a cégek részéről.

CMOs need to think about these different segments and address them accordingly. Empathy is critical. All brands should come across as supportive towards customer mindset at various stages while remembering it may shift quickly.

3, Az ún. brand purpose is egyre hangsúlyosabb. Ennek a definíciója Szalay Dániel szerint:

A nagy márkák egyre többször állnak ki társadalmilag fontos ügyekben és mondják el a véleményüket, amellyel a fogyasztó is értékközösséget tud vállalni. A márka miért csinálja azt, amit csinál és a márka által vállalt ügy vagy gondolatiság szervesen kapcsolódik a márkaértékekhez és a tevékenységi körhöz. Jó példa erre az Always, amely a serdülő lányok magabiztosságának növelését tűzte zászlajára immár évek óta működő kommunikációs platformjában. A Nike pedig az élsport filozófiáját hozza a mindennapokba.

https://24.hu/media/2018/04/27/egyszerre-izgalmas-es-felelmetes-hogyan-valtozik-a-media-es-a-markak-vilaga/

A cégek tehát személyes, őszinte és értékközpontú hozzáállással akarnak kapcsolódási pontot kínálni a vevőknek.

CMOs should seek to create new points of connection that are authentic and human. That doesn’t necessarily mean a rush back, for example, to face-to-face events as some of the ground gained by digital won’t be lost. What matters is tone, content and a more personalised customer and client approach, allied with purpose that stands up to scrutiny(vizsgálódás).

4, Nem tudjuk még megjósolni, hogy egy teljesen új norma alakul ki, a fogyasztói viselkedés pedig teljesen megváltozik, vagy az emberek rohannak vissza a régi, megszokott dolgaikhoz. Már látunk néhány trendet kialakulni Kínában például:

Research in China shows some differences from pre-virus behaviour; taxis and food delivery for home consumption have increased in popularity and, according to Ipsos, two thirds of Chinese consumers who don’t have a car would like to buy one in the next six months. Maybe COVID-19 won’t prove good for the environment after all.

5, A járvány erősen hatott az emberek pszichéjére. Az emberek talán jobban belegondoltak az idő múlásába, a halandóságukba. Ezért inkább az élményeket gyűjtik a tárgyak helyett.

I expect a rise in people seeking experiences over possessions as we are freed from lockdown. People want to tick off bucket-list (bakancslista) items, even if they are more wary of travel and infections.

A sikeres márkák tehát segítenek majd a fogyasztóknak jól, hasznosan eltölteni az idejüket, személyesen fejlődni és azt érezni, hogy értelmesen töltik az idejüket.

6, Végül, nem meglepő módon az otthonról elérhető media fogyasztása rendkívül megnőtt. Emiatt a kültéri reklámformák kevéssé kaptak szerepet. Az online videók és a TV is erőre kapott, így ezeket érdemes reklámozásra használni.

At-home media consumption has grown significantly in lockdown, particularly among younger audiences. The greatest increase is for online video on platforms such as YouTube. Some 72 per cent of Generation Z and 69 per cent of millennials say they use it more, compared with 52 per cent overall. Meanwhile, Broadcasters’ Audience Research Board figures point to a 24 per cent rise in TV viewing volume since lockdown began.

Azt hiszem, ezek hasznos iránymutatók a vállalkozások jövőjét tekintve.

Demkó Andrea